storstugan

Björkögården

Scoutkåren Tors lägergård är belägen naturskönt och avskilt på Bohus-Björkö i Göteborgs norra skärgård.

Bohus-Björkö är välkänd för sina blåsippor och fina natur. Denna lägergård uthyres efter prövning i varje enskilt fall per dag, per weekend, per vecka eller längre. Som hyresgäst (person eller organisation) måste man dela scouternas värderingar.

Omgivningarna består av blandskog, (ekskog-barrskog), öppna fält och typiska bohuslänska kala klippor.

Naturbadplats finns på ca 400 m avstånd. Bra anläggning med riktigt fräscha toaletter och nyrenoverat kök, lämpligt även aktiviteter med yngre barn!

denna länk finns fler bilder.

Väderprognos från SMHI.

Kår Scoutkåren Tor
Bokning Se nedan

Boviksvägen 21, Björkö Ryd, 4 km från färjeläget Lilla Varholmen.

Latitude         Longitude
N 57 44.542  E 11 41.118 Länk till karta.

Villkor Hyrs efter prövning i varje enskilt fall ut till scoutkårens medlemmar, föreningar, skolor och företag, ej till privatpersoner. Scoutkåren Tor förbehåller sig rätten att neka uthyrning.

Fast pris för 1-30 personer, därefter enligt överenskommelse.

Dygn Vardag: 1 850 kr

Dygn Helg: 1 950 kr

Helg (fre kl. 16.00 – sön kl. 16.00): 3 900kr

Vecka/övrigt : Enligt ök.

Scoutkårens medlemmar får rabatt.

Beskrivning

Storhuset består av matsal med plats för 25-30 personer, kök med elspis, porslin för 25-30 personer, 2 x kyl/frys, och en modern storköksugn.

Rinnande varmt och kallt vatten. Sovstugan har 20-25 sovplatser med madrasser. Hygienanläggning med tre riktiga och fräscha toaletter samt en urinoar. En separat handikapptoalett.

Altan med möbler för ca 25 personer. Elvärme. Gott om plats för tält på flisad/gräs- yta.

Eldstad och fyra fasta vindskydd, vart och ett för 7-8 personer.

Bra lägerplats för kårläger med fina möjligheter till bad.

Max antal i sällskapet som hyr gården är 50 st.

Körbar väg, med låst bom, fram till huset. Slanförråd.

Sevärt

”Blåsippsdalen” april-maj, Björkö norra udde, fina bad.

Handikapp-
anpassning

Ramper och handikappsanpassad WC.

Bokning Björkö

På detta formulär kan man anmäla intresse för att boka Björkögården. Kalender för befintliga bokningar finner du nedanför bokningsformuläret. Observera att bokningen måste bekräftas av vår bokningsansvarige.

• Eng: Name of the person making the inquiry
  • Om bokningen sker för en förening ange det här. Eng: Organization making the inquiry.
  • Ange ex. ungdomsläger, skolutflykt, planeringsdag etc.
  • Eng: E-mail to the person making the inquiry.
  • Eng: Phone number to the person making the inquiry.
  • Eng: Date and time wanted.
  • Eng: Preferred payment method.
  • Avgiften skall faktureras, ange adress och ev märkning här. Eng: Invoice address if applicable.
  • Eng: Other info you want to pass on...

Bokningsansvarig:

Lennart Håkansson