g4606

Förälder, du behövs – även på scouterna!

Information som du som förälder behöver finns normalt under varje avdelnings sida.
När du ändå är här vill vi påminna om att för att avdelningen skall fungera krävs ledare.

VAR MED OCH GÖR UNGA REDO FÖR LIVET!

Vi välkomnar därför alltid nya ledare, vårt mål är att ha max 6 scouter per vuxen. Inga förkunskaper behövs, vi lär tillsammans och det finns mycket kunskap och erfarenhet i kåren.

För närvarande är det ganska många som anmält intresse och vi fyller gruppen efter anmälningsdag, men blir man som förälder ledare så garanteras en plats för barnet.

Som sagt, ingen hemlighet att våra scouter behöver ledare!

Vi behöver alltid nya ledare som en del av den normala utvecklingen, lyckligtvis har vi ingen ledarkris eftersom vi jobbar så aktivt med att rekrytera föräldrar till ledare, och försöker aktivt ta väl hand om de vi har!

Vi är ett gott gäng som du är varmt välkommen att komma med i!

Mer om att vara ledare – så går det till

Här kan du läsa om de enkla stegen att bli ledare, och därmed göra en insats för massor av barn, och göra dem redo för livet!

Andra sätt att engagera sig…

Vi saknar för tillfället en aktiv föräldragrupp som stöttar i olika göromål. Varje avdelning har minst två representanter i denna grupp.

Utöver detta är man som förälder välkommen att vara med i någon av våra arbetsgrupper, sitta i styrelsen eller något annat.

Vi berättar mer om hur vi jobbar tillsammans för scouterna på ett föräldramöte som vi kallar till separat.