Scouternas dag på Skansen 2012

Skogsdjuren

Upptäckare Åk 4-5

Upptäckare åk 4 – 5

I Scouterna gör du spännande upptäckter varje dag.

Många upptäckare har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Upptäckare direkt. I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Tillsammans med dem får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses, till exempel att göra upp eld, använda kniven, karta och kompass och att jobba tillsammans.

I upptäckarscouterna blir lägren längre, friluftsupplevelserna större och scoutgemenskapen växer fram.

Medtag alltid kläder för att vara ute.

Mötesinfo

Vi träffas onsdagar kl 18.00 till 20.00. Vi ses på Midgård vid Torslandavallen, Idrottsvägen 21.

Du kan börja när som helst under året, vid frågor mejla upptackare@torscout.se eller gör  en intresseanmälan.

Studiematerial för knivbevis

Innehållet i detta dokument utgör vad man måste kunna för att klara prover för knivbevis.