Gaterhing at the campfire

Rovfåglarna

Äventyrare Åk 6-8

Äventyrarna åk 6 – 8

I Scouterna är det äventyr från första dagen!

Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Äventyrare direkt.

I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Tillsammans med dem får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses. Det är roligt att klara sig på egen hand utan för mycket inblandning av vuxna samtidigt som  ledarna finns där, om ni behöver dem.

Patrullen leds av en patrulledare och har egna patrullmöten. Som äventyrarscout har du möjlighet att åka på läger både i och utanför Sverige.

Vill Du vara med? Kom till Midgård vid Torslandavallen nu på torsdag!

Medtag alltid kläder för att vara ute.

Du kan börja när som helst under året, kontakta en ledare för mer info.

aventyrare@torscout.se

Här gör du en intresse anmälan

Mötesinfo

Torsdagar 18.30-20.30 på Midgård, scoutgården vid Torslandavallen, idrottsvägen 21

Här finner du vår packlista.

Packlista efter påsar.

Nyfiken på att bli invigd som patrullscout?? Läs mer här:

Patrullscoutinvigning.

Schema

Google Schema som du även kan prenumerera på finns här.

Praktiskt

Vi är mestadels ute, och man behöver ha med sig ”lilla ryggsäcken” innehållande kåsa, vattenflaska, sittunderlag, pannlampa/ficklampa, kniv, samt valfritt: eldpåse, lite kryddor, litet första förband.

Yx-och sågbevis

Här finns studiematerial till yx-och sågbeviset.

Ledare

Kontaktadress för avdelningen är aventyrare@torscout.se